Perquè ens comportem com ens comportem?

powered by ODEO
L’altre dia, a Catalunya Radio entrevistaven a Nolasc Acarín, neuròleg de Barcelona. De seguida em va recordar el llibre El Cerebro del Rei, que em van regalar l'any 2002. Vaig anar corrents a buscar-lo i vaig llegir la dedicatòria, perquè era un regal especial i estava dedicat; amb un bolígraf de color lila.

Ara el torno a tenir sobre la taula, i mentre el fullejo he trobat un punt de llibre, fet a mà: tela pintada sobre cartolina, i que senyala l'única pàgina de tot el llibre on hi ha una marca. Unes línies subratllades, amb molta cura, segurament amb regla (qui ho va subratllar estudiava molt, feia molts resums, prenia molts apunts…) i que diuen així:

“Además de los caracteres físicos más primarios, los humanos apreciamos mucho los carácteres mentales y cognitivos como la astucia, lealtad o ternura. Conviene no olvidarlo”

Us deixo l'entrevista d'ahir a la radio, que són uns 30 minuts, per escoltar pausadement, sense presses,… que acaba amb una tranquil·la cançó; i també us deixo una contra de La Vanguardia, del juny del 2002, feta al mateix neuròleg.

Queda resposta la pregunta del títol?

Somos el resultado de la evolución genética, de muy variadas formas de adaptación al medio a lo largo de millones de años, y de la aparición de un cerebro grande que permite acumular experiencia, elaborarla y programar la conducta.
Nolasc Acarín explica cómo los humanos hemos conseguido tener un cerebro tan versátil, cómo influye en nuestro comportamiento la herencia de múltiples formas de vida animal anterior a la nuestra y de qué forma reaccionamos frente al estímulo de la naturaleza o de otro humano. Todo ello con un cerebro de kilo y medio que, como dice el autor, sirve para andar, pensar, amar, odiar, hacer la digestión, controlar el ritmo del corazón, ser feliz o estar triste.
En este libro apasionante, agudo y deslumbrante se da respuesta a la pregunta más elemental: ¿por qué nos comportamos como lo hacemos? Se explica cómo los humanos hemos conseguido tener un cerebro tan versátil, cómo influye en nuestro comportamiento la herencia de múltiples formas de vida animal anterior a la nuestra y de qué forma reaccionamos frente al estímulo de la naturaleza o de otro humano. Todo ello con un cerebro de kilo y medio que, como se explica, sirve para andar, pensar, amar, odiar, hacer la digestión, controlar el ritmo del corazón, ser feliz o estar triste.

El Cerebro del Rei – Nolasc Acarín

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Rutabaobab Learning around the world
Akoranga Educación, tecnología y desarollo
Crowdfunding Sherpas